neděle 5. ledna 2014

Úžasný rok 2013

Ještě stále bilancuji uplynulý rok a když si přehrávám ty jedinečné i ty každodenní, také jedinečné, zážitky, jsem šťastná. Cítím velikou vděčnost za vše, co mě v tomto roce potkalo. Za všechny, se kterými jsem se na své cestě setkala. Za všechny posuny osobní i profesní. 

Byl to rok náročný - sledovala jsem to u sebe i u všech lidí v mém okolí. Rok Hada vytahoval všechny hluboko ukryté věci, které bylo potřeba vyčistit a znovu prosít. Vytrhat plevel, otřást základy, zbořit hradby, vyházet nahromaděný nepořádek...Bylo to mnohdy bolestné. Zvlášť ve chvílích, kdy jsem ještě nechtěla danou situaci/věc/vztah pustit. 

Když jsem ji držela křečovitě v rukou a křičela do tmy: "Prosím neee, alespoň toto mi nech!". Nešlo to ale udržet, musela jsem pustit vše. A tím se mi nádherně ulevilo. Najednou vše plynulo samo, bez námahy, s radostí a mnohdy ještě nádherněji, než jsem si vůbec dokázala představit. Jsem vděčná za vše, co jsem mohla v roce 2013 prožít! 

O některé okamžiky se s vámi chci podělit, třeba vám budou také inspirací...


ÚNOR 

Poprvé jsem uspořádala narozeninovou oslavu. Na mých třicátých narozeninách bylo více lidí než na naší svatbě:-) Bylo to moc příjemné! A začala jsem milovat oslavy :-)

Na Valentýna se naší labradorce Živě narodila štěňátka. Černé a bílé, dali jsme jim jména Jing a Jang. Ovšem ouha, během dalších hodin se jich narodilo ještě pět :-) Sledovala jsem praktikování bezplenkovky u savců:-)

Domluvili jsme se na celoroční spolupráci s Janou Rambouskovou, lektorkou společnosti Tempo a naší milou přítelkyní, která nám poskytovala pravidelná školení, zpětnou vazbu a velkou podporu.

BŘEZEN
Jela jsem s kamarádkou Zorkou Javorskou do Bratislavy na akci Inspired women. Inspirující to bylo hodně - pro osobní růst i pro naše další akce, které organizujeme.

DUBEN
V Brně přednášel porodník Michel Odent. Zažila jsem ho již v Bratislavě v březnu. Je to úžasný 83-letý pán, který svou moudrostí otvírá srdce. Obdivuji jeho i další podobné osobnosti (např. Jiřina Prekopová), kteří v tak vysokém věku s nadšením cestují po celém světě a šíří Lásku. Je vidět a cítit, že mají veliké požehnání.
Zde je hostem v pořadu Před půlnocí.

V rámci Týdne opravdových plen proběhlo mnoho akcí pro osvětu látkových plen a také vznikl pod záštitou Brány projekt "Látkovací poradkyně". Projekt "Představujeme látkové pleny lékařům" jsme rozvíjeli a aktivně činili celý rok:-) Děkujeme všem partnerům, kteří nás podpořili! I všem dobrovolníkům, kteří jsou do projektů zapojení.

KVĚTEN
S manželem jsme byli již podruhé na chození po žhavých uhlících (ve Skřidlech s Jardou Duškem). Byl to velmi silný a nádherný víkend. Uhlíky jsou přechodovým rituálem, stejně jako potní chýše a tanec dervišů, které se během víkendu také konají.

A v květnu vznikl i první díl Pravého domácího časopisu, kde jsme byli hosté. Já s rozhovorem a Honza tam začal psát pravidelné úvahy. Bylo to pro mě veliké otevření se a vyjití z komfortní zóny. Poprvé jsem dávala tak obsáhlý rozhovor. 

Byla jsem v něm upřímná a autentická a s napětím jsem čekala reakce na článek...Šla jsem z kůží na trh:-) Však se mi také v té době udělal tak veliký ekzém na rukou, že mi skoro zčernaly prsty:-)  Reakce byly, a doteď jsou, nádherné! A my moc rádi časopis šíříme, rozdáváme, vozíme na všechny akce a podporujeme i nadále!

ČERVEN
Byli jsme pozváni na týden do chorvatského Nerezine, kde byl i Jarda Dušek s přáteli a s Rolničkou. Jeli jsme na delfínky, ty jsme sice neviděli, přesto byl týden s těmito úžasnými lidmi velmi inspirující.

Po malém odpočinku u moře jsme se vrátili do pracovního procesu a v polovině června jsme stěhovali BRNĚNSKOU PRODEJNU BRÁNY. Fotky najdete zde.
S Kamilou Válkovou, architektkou, která nám již podruhé dělala návrh prodejen i podle prvků feng-shui, se nám velmi dobře spolupracovalo.

V červnu také proběhlo slavnostní otevření prodejny. Bylo to dojemné a krásné. Cítila jsem velikou vděčnost za celý tým Brány k dětem, za možnost realizovat tak velký projekt, za větší otevření se světu (tím, že jsme se přestěhovali přímo do rušné ulice s velkými výlohami k nám chodí nově i lidé, kteří nás a hlavně naše výrobky vůbec neznali. Poprvé si mohou sáhnout na látkové pleny i menstruační kalíšek:-)
Fotky najdete zde a zde.

ČERVENEC

Poprvé jsme měli stánek na akci Colours of Ostrava. Osvěta se šíří i na festivalech:-) A my jsme si to moc užili. Hlubiny i výšiny nejen vítkovického areálu.

SRPEN 

Prožila jsem tři dny ve Tmě. Krásně o svých prožitcích ze Tmy povídá a píše Jarda Dušek. Pro mě to byl velmi silný zážitek, ne však tak pokojný, jak popisuje Jarda:-) Těším se, že se tam někdy vrátím na více dní.

Byla jsem přizvána do článku o Alternativních matkách v časopise Instinkt. Spolupráce byla příjemná a článek se také poměrně vydařil. Žádná velká kritika kontaktního rodičovství se nekonala a od té doby se šíří médii toto téma ještě více...a za to jsem velice vděčná.

Na konci srpna jsme jeli s manželem na Retreat pro páry. Naučili jsme se tam mnoho praktických věcí použitelných v našem vztahu i ve výchově dětí. O semináři jsme napsali do Pravého domácího časopisu článek a moc rádi sdílíme naše zkušenosti dál a seminář vřele doporučujeme všem.


ZÁŘÍ
9.9. proběhl křest Červeného stanu v Praze. Prvního Červeného stanu v České republice. Od té doby se v něm konají i pravidelná ženská setkávání s různými lektorkami i bez vedení lektorek - prostě jen sdílení žen v kruhu, tolik potřebné a důležité sdílení. O těch vždy píšeme přímo na facebookový profil Červeného stanu. 

V září naše prvorozená dcera nastoupila do první třídy, do domácího vzdělávání.

ŘÍJEN
V říjnu jsme otevřeli Creative space a zaštítili KomuNitku. Další zhmotněné sny. Creative space je prostor pro sdílení, inspiraci a hru v Brně a je otevřen všem.

LISTOPAD
S pomocí úžasné firmy manofi.cz a Jirky Kopala a také našeho programátora Jirky N. jsme spustili novou verzi webových stránek. Tento projekt se zpracovával velmi dlouho...Více než rok...Některé věci se nedají uspěchat a i to jsem se v roce 2013 učila. Trpělivost, nadhled a plynutí. I když je mnohdy vše úplně jinak, než byl původní plán:-)

3. listopadu měla naše druhorozená dcera Kayla pět let a my jsme společně s celou rodinou zasadili strom a zakopali její placentu (konečně:-), ani toto se nedalo uspěchat).

Otevřeli jsme dvě nové kamenné pobočky Brány k dětem.
V Jičíně a v Damníkově. K Damníkovskému facebooku se můžete připojit zde. 

PROSINEC

V prosinci jsem již dodělávala vše, co jsem nestihla během celého roku a těšila se na sváteční dny, na odpočinek, na Slunovrat...Prosinec je pro mě vždy nejhektičtějším měsícem v roce...

Když jsme si sepisovali své NEJ zážitky i s dětmi, bylo pro mě velikým překvapením, že děti uvedly například toto:
NEJ místo roku - louka za domem, kam chodíme venčit Živu
NEJ zážitek roku 2013 - když jsme spali na našem pozemku a ve tmě jsme s tátou u krmelce našli velikého křižáka.

A to jsou přesně ty prožitky, které jsou vlastně nesdělitelné. Ten pokoj v duši, když celá rodina sedí u kamen, na kterých se vaří zelňačka. Radost v srdci, když potkám na ulici tatínka s miminkem v šátku. Nádherný hluboký klid po skončení kurzu Kontaktního rodičovství, kdy si znovu uvědomím, že je vše přesně tak, jak má být.
A to je mým přáním pro nás všechny do nového roku.
Klid, mír, láska, pokoj v duši v každém OKA-MIHU.


"Netlač řeku, teče sama."

Doporučujeme ještě přečíst:
Prodej je lidský, dokonce bytostně lidský
Projekt Představujeme látkové pleny lékařům pokračuje, v Brně se zapojily další gynekologické ordinace Rozhovor z časopisu L´amour Baby

Žádné komentáře:

Okomentovat