neděle 16. února 2014

Moje postřehy z Retail Summitu

V únoru se konala největší obchodní konference ve střední Evropě - Retail Summit. 
A já jsem byla velmi poctěna pozváním k účasti summitu jako přednášející v panelové diskuzi na téma "Nové zákaznické komunity". 

Moje účast na RS vzbudila v mém okolí i negativní ohlasy. Někteří se divili, proč jdu přednášet do takové společnosti - "vysokých managerů z korporací, politiků, velkých zvířat" :-).

Já jsem ale byla pozváním nadšená, protože to je přesně moje vize. Vidím velkou důležitost v propojování světů a ve vzájemné inspiraci. Být otevřený k cestám druhých. A ačkoliv se nám může někdy zdát, že cesta druhého je příliš pomalá, špatná, málo efektivní....můžeme se přesto inspirovat od sebe navzájem. Nikam nevede fanatismus a přesvědčování o "naší pravdě". Vlastní příklad, vzájemné setkávání se a otevřená mysl bez předsudků nás pak může vzájemně obohatit.


Proto jsem pozvání přijala a akci si moc užila!

Přináším vám několik postřehů:

NEJZAJÍMAVĚJŠÍ PŘEDNÁŠKY

Šimon Pánek - spoluzakladatel a ředitel nadace Člověk v tísni
"Dalajláma říká, že 90% našeho štěstí vychází zevnitř a jen 10% je ovlivněno vnějším prostředím"

Milan Zelený - "Tomáš Baťa popisoval v době celosvětové Těžké Deprese před všemi svými zaměstnanci těžkou dobu. A na závěr řekl "Miluji tuto dobu". V sále se rozhostilo několikavteřinové ticho....a pak přišel bouřlivý potlesk. A to je pravý optimismus. Znát dobu, dojít hlubokého pochopení, přizpůsobit se a použít ji jako skvělou příležitost"

Dále uváděl pan profesor Zelený příklady firem, které mají na svých mrakodrapech zahrady, pěstují si čerstvou zeleninu. Popisoval výhody lokálního soběstačného systému, kdy jediné, co se dováží, jsou technologie. Celkově jeho přednáška vyzdvihovala udržitelný životní styl, lokální podporu, inovativní a ekologické nápady. Přednáška byla hodnocena jako jedna z nejlepších. 

Jannis Samaras - generální ředitel Kofola
"Na své cestě všichni procházíme MYLNÍKY a MILNÍKY, obojí nás učí."
Pan Samaras byl strhující, autentický a zábavný. A jeho žena s miminkem v šátku velmi sympatická:-) 


NEJKONTROVERZNĚJŠÍ PŘEDNÁŠKY

Tomáš Sedláček - ekonom
"Naše ekonomika trpí maniodepresí." Pan Sedláček narážel na celkové téma RS "Jak uspět v nejistých časech." Velmi kontroverzním způsobem mluvil o tom, že žádné těžké časy neprožíváme, že se máme skvěle a jen nemáme chtít víc a víc:-) Jeho přednáška byla také všeobecně jedna z nejlepších. 


Torben Emborg, ředitel firmy Nestlé měl vstup, který jsem neslyšela celý. Nicméně jsem se v posledních minutách odvážila, před sálem s tisíci lidmi jsme se přihlásila a zeptala se ho, proč firma Nestlé chce patentovat léčivou černuchu setou /olej z černého kmínu/. Nepochopil moji otázku a tvářil se, že nic o této kauze neví. Co jsem ale ocenila, že za mnou hned po ukončení přednášky šel, dal mi svůj soukromý email a mám mu detaily popsat do emailu. Filosofická otázka zní, zda-li je možné, že i takové firmy, jakou je Nestlé, se mohou "probudit", změnit a být etické a pravdivé? 
Snad bude patentový úřad moudrý a tento patent jim neuzná....


AHA MOMENTY

Jelikož jsme menší firma, můžeme být autentičtí, pravdivý. Jak jsem sledovala u velkých firem, toto jim schází a i když by si to někdy přáli, vzhledem k velikosti  a jejich historii již je to téměř nemožné.

Můžeme s našimi klienty, zákazníky a naší komunitou velmi dobře komunikovat přes sociální sítě.
A já jsem si opět uvědomila, jak jsem vděčná za Bránu k dětem a vás všechny, kteří nás podporujete, i za celý tým spolupracovníků, lektorů, zaměstnanců.


CO MI SUMMIT DAL

V noci se všichni odebrali na raut a hudební skupina tam hrála pro cca deset lidí. Mě jejich písničky přitáhly zpět do sálu, sedla jsem si do první řady a tančila si na židli. Když těsně před půlnocí přišel na parket organizační tým - Blue events - a začali tančit, honem jsem shodila své boty na podpatku a přidala se k nim. Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků z celé konference:-)

Motivaci se učit anglicky - když jsem na obědě zůstala u stolu s velmi milým angličanem, který žije v Praze, dělá redaktora a který byl nadšený z mé přednášky, bylo mi moc líto, že mluvím jen velmi jednoduchou angličtinou. Do příště to napravím:-)


CO SE MI LÍBILO NEJVÍCE

"Alternativních" témat a lektorů bylo hodně a zájem o ně byl veliký!

Diskuze nad pojmem "co je česká značka, česká potravina" - jak zaručit kvalitu. Blížíme se snad k lepším časům, kdy budou tyto pojmy zřejmé a nebude tak velký prostor na podvody.

Neziskové projekty měly velký prostor - Člověk v tísni, Potravinové banky a Světluška.
Večer hrála a zpívala Aneta Langerová pro Světlušku a s malou Světluškou. Slepou holčičkou. Bylo to nádherné a dojemné. 

Nejistota je jedinou jistotou, co máme a umět s ní žít, je naše jediná záchrana.
John Allen Paulos









Žádné komentáře:

Okomentovat