neděle 14. února 2016

Tipy jak na atopický ekzém

Maminka Ivana Š. z Brna nám při přípravě nákupního seznamu pro atopiky předala tolik užitečných rad a postřehů, že nám bylo líto využít z nich jen pár vět. Proto jsme se je rozhodli uveřejnit všechny.

"Když byla moje dcera miminko, několik měsíců ji trápil atopický ekzém. Chvíli trvalo, než jsem přišla na to, čemu je dobré se vyvarovat a co jí dělá dobře. Po čase ekzém zmizel. Než se tak stalo, pomohly nám základní informace a výběr vhodného oblečení, návyků i kosmetiky.

Pro atopické děťátko bývá často problém už jen plenka neustále přítomná na zadečku, která dráždí místa, jichž se dotýká. Kůže nemůže dýchat a její stav ještě zhoršuje dětská moč a stolice. Proto je vhodné tyto partie co nejvíce „větrat“. Pro děti s atopickým ekzémem je ideální
bezplenková komunikační metoda.

http://www.branakdetem.cz/miska-pro-bezplenkovou-komunikacni-metodu-popolini.htm

V létě ekzematická kůže potřebuje chránit před sluníčkem, protože ztrácí svoji přirozenou schopnost ochrany před vnějšími vlivy. Koupání je třeba omezit, pomůže vykoupat miminko efektivně a rychle v malé lázni, do které můžete jednoduše přidat léčivou, hojivou, uklidňující nebo promazávací kosmetiku.


Vše, co se dotýká ekzematické pokožky, by měla být nejlépe čistá bavlna, bez chlupu, který by kůži dráždil. Výborný je také bambus, který „saje“ a odvádí pot dráždící svědivá místa, a hedvábí pro svou výjimečnou jemnost. Také je potřeba zamezit škrábání. Na druhou stranu by měla být pokožka co nejvíce „větraná“, proto je vhodné volit oblečení spíše volnější.

http://www.branakdetem.cz/lotties-overal-pri-atopicke-dermatitide.htm

Ekzematická kůže je vlastně otevřenou ranou, takže výběru kosmetiky je potřeba věnovat zvláštní pozornost. Kůže se šupinkuje a výrazně svědí. Proto je dobré ji vhodně promazávat. V tomto případě platí čím méně, tím lépe, a velmi důležité je volit přírodní kosmetiku s léčivými složkami a bez umělých přídavků.


Pro celou domácnost a zejména na praní prádla je důležité najít přírodní, nedráždivé alternativy."


http://www.branakdetem.cz/mydlo-atopic-naturinka.htm

Nákupní seznam Ivana s produkty vhodnými pro děti trpící atopickým ekzémem najdete ZDE.

 

Doporučujeme ještě přečíst:
Krása v rozkvětu - vyživujte ji!
Přírodní kosmetika: Zkrásněte přirozeně
Rozhovor s Jitkou Kadletzovou - zástupkyní Nobilis Tilia

5 komentářů:

  1. Ahoj, děkuji moc za velice užitečné tipy a rady. Já ti zase také na oplátku poradím, co pomohlo nám. Nám pomohlo dost užívání CBD olejů a CBD mastí ze stránek cibdol a musím uznat, že jsem něco tak účinného dlouho neviděla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. CBD oleje jsou neskutečně účinný produkt! Pokud by se někdo chtěl vzdělat ohledně toho, jak fungují, doporučuji stránku Budibi. Mají tam moc hezky rozepsané relevantní informace.

      Vymazat
    2. Pod ty CBD oleje se rozhodně musím podepsat. Také jsem dřív měl problémy s kůží a právě CBD oleje mi to pomohly vyřešit. Jinak musím říct, že i kouření CBD jsem si v poslední době hodně oblíbil. Zvlášť když je člověk ve stresu, tak to dokáže perfektně uklidnit. Já na to v současné době používám vaporizér Pax 3. To je vážně skvělá vychytávka.

      Vymazat
    3. Prosímvás měla bych takový dotaz. Nemá někdo z vás náhodou zkušenosti s CBD čípky? Nedávno jsem někde četla, že by to mělo pomáhat na zmírnění různých bolestí a docela ráda bych to vyzkoušela. Myslíte, že to má smysl? Díky. :)

      Vymazat
    4. Nevíte například jak jsou na tom CBG oleje v souvislosti s ekzémem? Mám teď právě možnost mít kvalitní CBG olej za velice dobrou cenu, tak jsem si říkal, že bych to vyzkoušel. Nikde jsem se ale pořádně nedočetl jestli je to pro tento účel vůbec vhodné. Má s tím někdo zkušenost?

      Vymazat