fotokoutek v brněnské Bráně k dětem |
Ve čtvrtek 21. března mohl každý, kdo zavítal do pražské či brněnské Brány k dětem, kampaň Fashion Revolution jednoduše podpořit. Stačilo přijít do fotokoutku a nechat se od našich krásných asistentek vyfotit polaroidem s výzvou adresovanou výrobcům oblečení, která je zároveň i mottem tohoto ročníku - Who made my clothes?
"Do kampaně Fashion Revolution jsem se zapojila již v březnu účastí na focení oficiální české kampaně a focení v Bráně k dětem jsem nemohla zmeškat. Je skvělé, že se Brána, jako jeden z mála brněnských obchodů, do kampaně zapojila. Je hodně důležité, aby se informace o výrobním procesu oblečení šířily, aby veřejnost začala vnímat tuto problematiku v širších souvislostech a aby si každý uvědomil, že má možnost přispět ke změně. Nejen sobě dopřát kvalitní a ekologické oblečení, ale také lidem na druhém konci světa umožnit pracovat za slušných podmínek a vést šťastnější život. Je důležité vyvíjet tlak na velké značky a oděvní řetězce, kupovat méně a více rozmýšlet, kde," shrnula Veronika Alexová, která se věnuje medializování etických a ekologických témat.
Pavla Tůmová (vpravo) |
Že mezi Čechy najdeme plno šikovných a nadaných módních tvůrců potvrdila spoluzakladatelka brněnské značky Evermo Pavla Tůmová, jejíž propracované doplňky se staly oblíbenými rekvizitami při focení. "Šijeme šaty, kapesníčky do saka a motýlky, a to pánské i dámské, které můžete nosit také ve vlasech nebo jako pásek. Na naší práci nás baví, že výrobky děláme od začátku až do konce. Díky tomu k nim máme vztah, není to jen nějaké přeprodávání. Šijeme i na zakázku, třeba na svatby," představila svou tvorbu.
Brána k dětem se určitě zapojí i do dalšího ročníku Fashion Revolution, protože udržitelnost a etičnost oděvního průmyslu patří mezi témata, která považujeme za velmi důležitá. Při výběru dodavatelů preferujeme české a zahraniční značky, které nepodporují ničení přírodních zdrojů ani vykořisťování dělníků ze třetího světa.
Patří mezi ně například Braintree - australský výrobce oblečení se sídlem v Londýně, který své krásné kousky šije z přírodních materiálů jako jsou konopí, organická bavlna nebo bambus a používá pouze ekologická barviva. Fandíme i české designové značce HOHO, která část své produkce zaměřuje na budoucí a kojící maminky a snaží se, aby se v jejích modelech cítily jedinečné a sexy. K fairtrade výrobcům dětské módy patří třeba Frugi spojující indickou biobavlnu s úžasnými potisky. Na biobavlnu, ale pro změnu v přírodním barevném provedení vsází kvalitní německá značka Lotties, jejíž oblečky jsou vhodné i pro malé atopiky.
Chcete se o kampani Fashion Revolution dozvědět víc? Kliknětem ZDE. A těšíme se na vás za rok, na příštím ročníku!
Autor fotografií: Renata Kotyzová
Autor textu: Zuzana Dostálová
Doporučujeme ještě přečíst:
Mulesing - proč chtít vlnu bez krve
Biobavlna - zdravější, kvalitnější a ekologičtější "sestra" bavlny
Oblečte se do bambusu a zamilujte si materiál budoucnosti
Žádné komentáře:
Okomentovat