pondělí 18. ledna 2016

Maminky o kojení

Co pro vás znamená kojení? Právě na tuto otázku, která byla součástí naší facebookové soutěže, nám přišlo téměř devadesát odpovědí. Byla by škoda se o ně nepodělit, toto jsou ty nejdojemnější z nich:

Dáša: Kojení pro mne znamená společně strávené chvíle, kdy jsem svému synovi nejblíže, které tak rychle utíkají. Nejkrásnější pocit, kdy nejen nakrmíte své dítě, ale vyměňujete si i lásku.

Nelinka: Kojeni je velmi krásny pocit, o který maminky, které úmyslně nekojí, přicházejí. Jednak je to dobré pro vývoj dítěte a na druhé straně to dítě sbližuje s matkou. Tyto chvíle vám nikdo ničím nenahradí a nenechám si je ničím vzít. Budu kojit tak dlouho, jak jen to bude možné. Chci udělat vše dobře pro naši krásnou holčičku, která nám přinesla opravdové štěstí do života.
 

Marta: Kojení jsou pro mne a moji dcerku krásné společné chvíle, nejde jen o to, že ji dávám to nejlepší pro zdraví a vývoj, ale že si můžeme i užít vzájemnou blízkost a propojení po psychické stránce.

Monika: Vzájemné dávání a sdílení.

Pavlína: Kojení je pro mě přirozenost, láska, blízkost…

Martina: Láska a úžasný přítomný vědomý okamžik


Deanna: Spojení s děťátkem a taky úžasnou kreativní schopností ženského těla…


Radka: Napojení s dítětem, nejlepší výživa a přirozený proces

Veronika: Kojím, protože si myslím, že je to důležitý mezikrok mezi těhotenstvím a samostatným životem dítěte. A taky si u toho sednu a odpočinu a pokochám.

Eva: Pocit lásky, radosti, jedny z nejlepších okamžiků mateřství, nejlepší start do života, nejlepší prevence spousty nemocí dítěte, např. rakoviny, i mých - rakoviny prsu, osteoporózy. Jednoduchý způsob jak uspat, uklidnit, pomoct rychleji uzdravit.

Judita: Přirozenost, něha a krása, kterou nám před 26 lety často vysvětlovali jako nepotřebnou a nabízeli nám místo toho krabice. Dodnes si pamatuju nádherný pocit, kdy jsem si kojení užívala a pokaždé jsem cítila, že své dceři dávám to nejlepší, co jí můžu ve výživě dát. Za našich dob byl roaming pouhým snem a skoro všechny jsme šly z porodnice s krabicí čehosi, ani nevím, jak se to jmenovalo. Já ji hned v porodnici vrátila doktorovi se slovy: Budu kojit. A kojila jsem dlouhé měsíce a k tomu ještě přikrmovala další mimino, které to potřebovalo. Letos mě čeká „babičkovství“ a já moc přeju dceři, aby jí to vyšlo s kojením taky. Ona je tou nejlepší ženou, kterou mám v životě a moc si vážím toho, jaká je. A moc se těším a vážím si toho, že jí můžu být nablízku.
 

Kristýna: Odpočinek a absolutní uvolnění, chvilka jenom pro nás dva novicky

Irena: Láska - první, co mě napadlo. A když nad tím přemýšlím, je to kompletnost, jen další z těch neobyčejně obyčejných přirozených a běžných věcí v životě, které nás činí šťastnými.

Martina: Kojení bylo pro mne velkým zadostiučiněním, když se syn narodil CS. Že je kojení možné i po tomto způsobu porodu. Pomohlo mi to nalézt pocit mateřství a víru v sebe sama, kterou jsem vlivem špatného porodu ztratila.

A jak vnímáte kojení Vy?



Náš tip:
V on-line vzdělávacím programu Radost s dětmi, který shrnuje nejoblíbenější kurzy Brány k dětem, se dozvíte vše důležité o těhotenství, porodu, péči o miminko, nošení dětí i kontaktním rodičovství.

Doporučujeme ještě přečíst:
V porodnici, nebo doma?
Dříve z porodnice? Klokánkování nejen pro nedonošené děti
Bezpečí je relativní

Žádné komentáře:

Okomentovat