pondělí 25. dubna 2016

Fotogalerie: První Fashion Revolution v Bráně k dětem

Víte, co se říká v Číně? "Pokud chcete vědět, jaká je trendy barva sezony, podívejte se na barvu našich řek." Textilní průmysl je totiž druhý největší znečišťovatel planety, hned po petrochemickém průmyslu. Jeho další vadou na kráse jsou miliony asijských dělníků, kteří šijí naše oblečení za mzdy umožňující jim jen živořit. České milovníky módy, kterým není lhostejné, kde a za jakých podmínek vznikají kousky, které denně nosí, letos opět spojila kampaň Fashion Revolution. A přidala se k ní i Brána k dětem, která prodává oblečení hned několika etických značek.

fotokoutek v brněnské Bráně k dětem

Ve čtvrtek 21. března mohl každý, kdo zavítal do pražské či brněnské Brány k dětem, kampaň Fashion Revolution jednoduše podpořit. Stačilo přijít do fotokoutku a nechat se od našich krásných asistentek vyfotit polaroidem s výzvou adresovanou výrobcům oblečení, která je zároveň i mottem tohoto ročníku - Who made my clothes?

 
"Do kampaně Fashion Revolution jsem se zapojila již v březnu účastí na focení oficiální české kampaně a focení v Bráně k dětem jsem nemohla zmeškat. Je skvělé, že se Brána, jako jeden z mála brněnských obchodů, do kampaně zapojila. Je hodně důležité, aby se informace o výrobním procesu oblečení šířily, aby veřejnost začala vnímat tuto problematiku v širších souvislostech a aby si každý uvědomil, že má možnost přispět ke změně. Nejen sobě dopřát kvalitní a ekologické oblečení, ale také lidem na druhém konci světa umožnit pracovat za slušných podmínek a vést šťastnější život. Je důležité vyvíjet tlak na velké značky a oděvní řetězce, kupovat méně a více rozmýšlet, kde," shrnula Veronika Alexová, která se věnuje medializování etických a ekologických témat.

Pavla Tůmová (vpravo)

Že mezi Čechy najdeme plno šikovných a nadaných módních tvůrců potvrdila spoluzakladatelka brněnské značky Evermo Pavla Tůmová, jejíž propracované doplňky se staly oblíbenými rekvizitami při focení. "Šijeme šaty, kapesníčky do saka a motýlky, a to pánské i dámské, které můžete nosit také ve vlasech nebo jako pásek. Na naší práci nás baví, že výrobky děláme od začátku až do konce. Díky tomu k nim máme vztah, není to jen nějaké přeprodávání. Šijeme i na zakázku, třeba na svatby," představila svou tvorbu.  

 
Brána k dětem se určitě zapojí i do dalšího ročníku Fashion Revolution, protože udržitelnost a etičnost oděvního průmyslu patří mezi témata, která považujeme za velmi důležitá. Při výběru dodavatelů preferujeme české a zahraniční značky, které nepodporují ničení přírodních zdrojů ani vykořisťování dělníků ze třetího světa.

 
Patří mezi ně například Braintree - australský výrobce oblečení se sídlem v Londýně, který své krásné kousky šije z přírodních materiálů jako jsou konopí, organická bavlna nebo bambus a používá pouze ekologická barviva. Fandíme i české designové značce HOHO, která část své produkce zaměřuje na budoucí a kojící maminky a snaží se, aby se v jejích modelech cítily jedinečné a sexy. K fairtrade výrobcům dětské módy patří třeba Frugi spojující indickou biobavlnu s úžasnými potisky. Na biobavlnu, ale pro změnu v přírodním barevném provedení vsází kvalitní německá značka Lotties, jejíž oblečky jsou vhodné i pro malé atopiky.


Chcete se o kampani Fashion Revolution dozvědět víc? Kliknětem ZDE. A těšíme se na vás za rok, na příštím ročníku!

 
Autor fotografií: Renata Kotyzová
Autor textu: Zuzana Dostálová

Doporučujeme ještě přečíst:
Mulesing - proč chtít vlnu bez krve
Biobavlna - zdravější, kvalitnější a ekologičtější "sestra" bavlny
Oblečte se do bambusu a zamilujte si materiál budoucnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat