středa 14. ledna 2015

Teplý dotek vlny

Vlna, pouhá myšlenka na ni mě zahalí do příjemného pocitu tepla. Tento pocit je krásně rozmanitý... Teplo se v něm prolíná do několika podob... 
Ve svých představách vidím přírodu, louky a na nich volně se pasoucí ovečky. Jejich vlněný kožíšek chrání jejich těla před horkem i zimou. Poskytuje bezpečný domov pro přežití v jakýchkoliv teplotních podmínkách. Jak je ten kožíšek zázračný! Láká nás k pomazlení a k doteku. Když se zachumláme do živé ovčí houně, cítíme příjemně nastupující teplo a také typickou s ní spojenou vůni. 

Vůni, která již jen sama o sobě sálá teplem. A navíc podoba tohoto tepla je pozvolná, nenásilná a nedusivá, prodyšná… Teplo ovčího kožíšku totiž dýchá, je to živé teplo, nezastavuje se v jediném místě, nýbrž cirkuluje – je v pohybu. A stejně tak se vlna dokonale osvědčuje i nám lidem, když chrání naše vlastní těla před horkem nebo zimou.
Plstění - jedinečná relaxace
Mne samotnou vlna oslovila převážně v kreativním směru. Kdysi jsem se začala zajímat o práci s vlnou – o techniku filcování (plstění). A tehdy jsem pronikla do kouzla tohoto úžasného přírodního materiálu, který mi otevřel nový svět seberealizace. Práce s vlnou je pro mě bezkonkurenční relaxace. Zahrnu se klubíčky jemné barevné vlny, vezmu molitanovou podložku, filcovací jehlu, posadím se do křesla, pustím hudbu a ztratím se do světa fantazie na celé dlouhé hodiny. Vlna, která se při filcování používá, je česaná. Takže je nádherně heboučká, spojená v dlouhých vláknech a opravdu krásně voní. 

Barevnou paletu je možné si vytvořit pomocí obarvení v bylinkách nebo v barvách na textil. Pomocí speciální jehly na filcování (v případě suchého plstění), vody a mýdla (při mokrém plstění) se dá vytvořit téměř jakýkoliv výrobek. Od drobných šperků, postaviček, kabelek, praktických věcí, doplňků, obrazů a mandal až po oblečení. S jehlou se dají dokonale česat jednotlivá vlákna vlny, takže máte pocit, jako byste kreslili štětcem. Můžete kouzlit v nekonečné fantazii.

Dárek - vytváření bytostí 


Má nejmilejší tvorba spočívá v tvoření andělů, víl, skřítků – zkrátka éterických panenek. Převážně proto, že nemají určitou, jasně danou podobu. Vytvářím jednoduše bytost, která vzniká v ten daný moment, přímo v mých rukách a v mém nitru. Hraji si s jejími vlasy, křídly, kytkami, doplňky, s barvami, do kterých ji obléknu, hraji si zkrátka se všemi detaily. Nemám nikdy dopředu promyšlené, jak bude daná bytost přesně vypadat. Většinou mám ale konkrétní osobu, pro kterou ji vyrábím jako dárek. 

Jsem s ní v myšlenkách po celou dobu tvoření, usmívám se. Vybavuji si, jaké má ten člověk rád barvy, co mu dělá radost, jaké je jeho prostředí, kde bydlí a jaký vlastně je. Představuji si, jaké symbolické místo u něj bude vhodné pro Anděla, z kterého jejich okna bude koukat Lesní víla, v kterémpak koutečku dětského pokoje bude vykukovat Skřítek Pořádníček nebo jakpak rozzáří úsměv jejich miminka barevný kolotoč nad postýlkou.

A právě to mi propůjčuje ten pravý smysl a kompletní radost. Tyto všechny krásné a pokaždé jedinečné pocity mi přináší moje setkání s vlnou. Dokonalá relaxace, která hýčká smysly. Neváhejte a zkuste to také, DOTKNĚTE SE… 


Článek byl publikován v magazínu Nákup všemi smysly číslo 4.

Autor textu: Renata Kotyzová 

Doporučujeme ještě přečíst:
Plastové hračky doma nemáme
Dotkněte se dřevěné hračky a vlastí svobody
Užíváme si s dětmi jaro

Žádné komentáře:

Okomentovat