středa 10. prosince 2014

Vůně domova

Připadá mi to už tak dávno, co jsem byla nastávající maminka a o to raději a častěji si tuto dobu připomínám, abych si ji co nejdéle uchovala v živé paměti. Bylo to nádherné období, plné očekávání, odpočinku a nadějí, co nového mi život přinese. Jsou to přesně dva roky, kdy se mi po krásném porodu bez jakýchkoli zásahů, přirozeně a tiše narodil do mé náruče náš syn Theodor – Boží dar. A jsou to přesně dva roky, kdy jsem se stala mámou.

Náš domov se toho dne úplně proměnil, začal žít, dýchat a vonět úplně jinak. Snad proto, že se v něm objevil někdo další. I já jsem se na náš dům začala dívat zcela nově. Najednou jsem měla konečně pocit, že je náš. Dřív patřil někomu jinému, pak sice už nám, ale jenom tak nějak napůl, snad že jsme jím jen procházeli. A teď jsme tu najednou byli... miminko, máma a táta. Dny očekávání se naplnily.

Pamatuji si na ty poslední dny čekání. Bylo parné léto, toho roku se mimořádně vyvedlo. Pořád jsem potřebovala zůstávat v pohybu, tak jsem s ohromným bříškem sekala zahradu, plela záhony, sklízela zeleninu, gruntovala, atd. a všichni kolemjdoucí jen nevěřícně kroutili hlavou. Chtěla jsem mít všechno připravené. Já sama jsem už připravená byla, fyzicky i duševně. Chybělo jen pár praktických drobností, ale to už byla maličkost. Snad jsem se připravila důkladně...

A pak přišel vytoužený odpočinek, kdy jsem se soustředila jen na své miminko. Nejvíc mi dělalo dobře, když jsem si lehla do vany plné horké vody a naplnila ji květinami, někdy okvětními lístky růže, jindy květy levandule, občas jsem vyzkoušela nějaký uklidňující olej pro těhotné, ale stejně jsem do vany musela vždy přisypat živé květy.

Potřebovala jsem na těle cítit jejich dotek, dotek přírody, vůni života...
Byl poslední večer, končily prázdniny, končily dny mého těhotenství. Přišly první záblesky lehkých kontrakcí. Napustila jsem si horkou vanu a pomalu jsem se do ní ponořila – už mi byla skoro malá. To vždycky zabere! Pokud se stahy uklidní, byly to jen poslíčky. Když neustanou, brzy se už narodí miminko. A tak se i stalo. Jak dlouho jsem se na ten okamžik připravovala?!


Myslím, že právě toho dne začal náš dům dýchat a vonět jinak, že to byl ten okamžik, kdy teprve začal být náš. Prožil s námi nejdůležitější okamžik našich životů. Ten den jsem poprvé ucítila vůni dětské hlavičky, nejúžasnější co znám. Pamatujete si na tu chvíli taky? To je moje vůně domova. 



Koupelový olej GRAVITA od Eoné
Působí proti únavě, zlepšuje náladu, celkově harmonizuje. Ulevuje při ranních nevolnostech i namáhaným nohám. Zabraňuje vysoušení pokožky a podporuje její elasticitu. Pomáhá tělu i mysli radostně přijmout stav těhotenství.



Chcete se dobře připravit na porod a spokojeně zvládnout dobu po porodu? Navštivte náš kurz Osvědčené tipy pro nastávající maminky v Praze.
Další tipy, jak být spokojenou mámou, naleznete na www.spokojenamama.eu


Článek byl publikován v magazínu Nákup všemi smysly číslo 3.  

Autor textu: Lucie Ernstová


Doporučujeme ještě přečíst:
Přírodní kosmetika: Zkrásněte přirozeně
Plastové hračky doma nemáme
Teplý dotek vlny

Žádné komentáře:

Okomentovat